12.08.2016 - Usortert

Sterk prestasjon i Norway Cup

IMG 2066

OIF stilte med sitt J14-lag i årets Norway Cup, og de tok seg helt til åttendelsfinalen.

OIF havnet i pulje med Follese FK fra Askøy utenfor Bergen, Vardal IF fra Gjøvik og Høyang IL fra Høyanger i Sogn og Fjordane. Ingen av disse motstanderne kunne hamle opp med Orkanger-jentene. Med seier i 3 av 3 mulige kamper, uten et eneste baklengsmål, ble Brummundal neste motstander i sluttspillet. Jentelaget fortsatte med sin enorme innsats og imponerende fotballferdigheter, og stoppet ikke før resultattavla viste 6-1.

I 16-delsfinalen var det Bergsøy fra Sunnmøre som skulle prøve å stoppe vårt talentfulle jentelag, men heller ikke de kunne gjøre noe med at OIF gikk videre til 8-delsfinalen med seier 4-2. Der ble det derimot stopp etter et knepent 1-0 tap for Oppegård IL.

Foruten det sportslige ble det også tid til bading i Frognerbadet, besøk i Frognerparken og på Operataket, samt testet ut de aller fleste fartsfylte attraksjonene i Tusenfryd. I løpet av de første dagene ble det også restaurantbesøk og shopping i hovedstaden. Laget var innkvartert på Trasopp Skole på Oppsal hvor det til envher tid har vært velvillige foreldre tilstede.

Rapportene fra de rundt laget forteller om svært fine dager sammen med en humørfylt og positiv jentegjeng som det har vært en fornøyelse å være på tur med.

IMG 2074

Jubelscene på sedvanlig OIF-vis

Det ble også tid til et besøk på operataket.

Peptalk fra trener Rune Lynum. Olav Løvshus og Terje Bjerkan er lagledere.

OIF-jenter i aksjon.