OIF » OIF i 17.mai-toget

OIF i 17.mai-toget

17.05.2013 14:28

Orkanger vartet opp med varmeste temperatur i landet på årets 17. mai. I 17.mai-toget gikk stolte OIF-ere med fanebærer Øyvind Togstad i spissen.

Representanter fra mange av OIFs avdelinger deltok - tradisjonen tro - i årets 17.mai-tog på Orkanger. Det ble en varm opplevelse, men artig å representere klubben på denne måten.

Det var OIF-fotball som sammen med FAU på Orkanger barneskole som sto som arrangør av 17.mai på Orkanger. Og mange OIF-ere gjorde seg positivt bemerket. Øyvind Togstad var konferansier og organisator - og var også fanebærer for foreninga.

De to OIF G-17-spillerne Harald Husdal og Erik Selven hadde en flott tale ved Rolf Arne Bergs monument. Med ungdommelig alvor og humor, satte de Pether Deinboll jrs heltemodige innsats under 2.verdenskrig i perspektiv til seg selv og hvordan vi har det i dag.

Her er noen bilder fra nasjonaldagen:

Øyvind Togstad er konferansier under arrangementet på skolegården på Orkanger. Her takker han 3.klasse-elevene for kjempeflott sang før togmarsjen.

Fotballspillerne Harald Husdal og Erik Selven holder tale ved Pether Deinboll jr-monumentet på Orkanger.

Leder i Orkdal Sanitetsforening, Lisa Ofstad holder 17.mai-talen.

OIF er klare for 17.mai-toget 2013.

Stanga til OIF-fanen holdt akkurat! Etter ferdig masjrute knakk stanga i tre! Kjersti Lund og Anne Løkstad var to av fire fanevakter og kunne konstatere at det var i grevens tid vi ankom skolegården. Hovedstyret som gikk i toget vedtok straks at nå skal fanen på reparasjon og det skal bli ny stang!!