OIF » Tre håndballspillere hedret med OIFs prestasjonspokal på årsmøte 30.03.23

Tre håndballspillere hedret med OIFs prestasjonspokal på årsmøte 30.03.23

31.03.2023 18:30

Håndballspillerne Rikke Hukkelås, Maria Johansen Forbord og Lotte Elise Åkerholm er tildelt Orkanger Idrettsforenings prestasjonspokal for 2022. Tildelingen skjedde på OIFs årsmøte torsdag 30.mars.

Kriteriene for tildeling av OIFs prestasjonspokal er følgende: Den kan tildeles et lag/avdeling eller enkeltpersoner som har gjort en stor innsats det foregående år, enten sportslig eller på annen måte. Prestasjonspokalen utdeles på årsmøtet.

BEGRUNNELSE

Leder i Hederskomiteen, Stein Ove Aanonsen, sa følgende ved tildelinga:

- I år har Hederskomiteen til OIF innstilt til hovedstyret at prestasjonspokalen bør deles ut til tre verdige kandidater, og det er tre jenter som representerer OIF Håndball. Hovedstyret vedtok innstillingen fra komiteen og jeg vil i dag, på vegne av OIF dele ut hedersprisene.

Komiteens begrunnelse for at nettopp disse tre håndballspillerne fortjener den gjeve prisen er:

«På tross av sin unge alder, der alle er født i 2006, spiller vinnerne av prestasjonspokalen til daglig på OIF Håndball sitt damelag i 2.div. De spiller også kamper i sin egen årsklasse, og var med på å kvalifisere samarbeidslaget OIF har med Heimdal til den nasjonale Bring-serien sesongen 2022/23.

Alle tre har gjennom flere sesonger vært innkalt til både lokale og regionale samlinger, samt deltatt på regionslaget til Norges Håndballforbund Region Nord under Bylagsturneringen i Stavanger 2022.

I 2022 har sågar to av vinnerne vært inne i landslagsdiskusjonen i sin årsklasse, og begge har vært innkalt til og deltatt på landslagssamlinger.

En av vinnerne var i starten av sesongen 2022/23 dessverre uheldig, korsbåndet røk under en J16-kamp og hun er dermed ute fram til høsten 2023.

Alle tre har konkurranseinstinkt, legger ned stor innsats og liker IKKE å tape! De er utålmodige, og vil alltid spille mere. De er treningsvillige, positive, gode bidragsytere i gruppa, har godt humør og vil det beste for lagvenninnene og laget.

OIF mener disse tre jentene er verdige vinnere, er flotte ambassadører for OIF, sportslig og også som medspillere og gode lagvenninner, og fortjener derfor prestasjonspokalen for året 2022.»

Under velfortjent applaus fra årsmøtet i OIFs Klubbhus i Idrettsparken, mottok de tre prisen fra Aanonsen og leder i OIF, Tor Bach.

2023 03 30 Lotte Rikke Maria3

Mottakere av OIFs prestasjonspokal for 2022: F.v. Lotte Elise Åkerholm, Rikke Hukkelås og Maria Johansen Forbord. Foto: Marit Mjøen

2023 03 30 Ove Lotte Rikke Maria Tor

Mottakere av OIFs prestasjonspokal for 2022: F.v. Lotte Elise Åkerholm, Rikke Hukkelås og Maria Johansen Forbord, flankert av Hederskomiteens leder Stein Ove Aanonsen (t.v.) og OIF-leder Tor Bach. Foto Marit Mjøen

STOR AKTIVITET

Årsmøtet i OIF vedtok årsmelding og årsregnskap for 2022 som beskriver ei svært aktiv og mangfoldig idrettsforening med nesten 1900 medlemmer og aktiviteter i sju avdelinger (atlet, håndball, fotball, orientering, ski, svømming og turn).

I tillegg har OIF et flott tilbud for mosjon og folkehelse gjennom åpne aktiviteter og turtilbud i Idrettsparken og Ulvåsmarka. Laget driver også eget Klubbhus i Idrettsparken, Flerbrukshuset på Nedre Rømme og Ulvåshytta i Ulvåsmarka. Foreninga har et komfortabelt overskudd i 2022 og et budsjett for 2023 som viser at idretten er tilbake mot normaltilstander etter noen års covid-utfordringer.

Hovedstyret ble gjenvalgt med Tor Bach som leder og Atle Olav Larsen som nestleder, styremedlemmer Oda Sterten, Hermann Lund, Karin Røttereng, Hege Berg og Eivind Selven.

Laget har en heltidsansatt, daglig leder Anders Rotstigen Skjøld.

Øvrige årsmøtedokumenter: https://orkanger-if.no/home/arsmotedokument-oif