Fotball » Dommere » Dommerpresentasjon: Frank Robert Selvåg

Dommerpresentasjon: Frank Robert Selvåg

18.10.2012 22:29

I tiden fremover kommer vi til å legge ut en liten presentasjon av klubbens kretsdommere.

Først ut er Frank Robert Selvåg!

Han er fra Orkanger, men har aner fra Hitra ( Hitra er forøvrig ett av verdens peneste steder, som i aller høyeste grad fortjener ett besøk for de av dere som ikke har vært der)

Tross sin unge alder har Frank snart tiårsjubielum som dommer, han tok rekruttdommerkurs i tidlig alder og ble regnet som et stort talent, noe som også førte til at han ble tatt ut til talentgruppa for unge dommere av Trøndelag Fotballkrets.

Frank er en dommer som trives med kamper i distriktet og er ofte å treffe på Mausund, Ålen eller kansje Brekken på svenskegrensa.

For de av dere som ikke er over snittet interesert i breddefotball og benytter helgene til å se trøndersk breddefotball, jobber han også sine timer på Bowlingen Orkla på Orkanger, ryktene sier at han er en habil bowler! Da undertegnede IKKE er habil bowler kan ikke dette bekreftes.

Her er en liten mulighet til å bli litt bedre kjent med Frank:

Navn: Frank Robert Selvåg

Alder: 23

Når tok du rekruttdommerkurs? Tror det var i 2003-2004.

Har du dømt for andre klubber, viss ja hvilke? Ja, har nok dømt for Orkdal.

Hvilket nivå dømmer du på/ hvilket nivå har du dømt på?  Dømmer på laveste nivå. Har dømt 3 div herrer og assistent 2 div herrer.

Hva er din artigste opplevelse/ største øyeblikk som fotballdommer? Det artigste er nok semifinalen gutter 19 jeg hadde i Dana Cup i Danmark. Et lag fra Colombia mot et fra Polen. Knallhard kamp der absolutt alt skjedde og endte opp med svært gode karakterer fra veilederen; FIFA-assistent Henrik Sønderby (Danmark).

Hva er det morsomste med å være dommer? At ingen kamp er lik. Nye utfordringer i hver kamp.

Hvordan har sesongen 2012 vært for deg?  Har hatt et stille år med rundt 30 kamper. Mest alene på lange turer.

Har du ett godt tips til de som vurderer å prøve seg som dommer? Forvent å få kjeft og ha en viss toleranse. Snakk med andre dommere om du har opplevd noe negativt. Om du havner i situasjonen å skal dømme et lag for andre gang og du har hatt negative hendelser med nettopp det laget, start med blanke ark!

Har du ellers noe du skulle sagt? Om noen noensinne trenger hjelp, så er det bare å ta kontakt.

Det var vår første dommerpresentasjon for året, flere kommer etterhvert.

For de som ikke er dommere men som kunne tenkt seg å prøve, benytter jeg anledningen til å informere om rekruttdommerkurs som blir holdt første uken i desember, kretsen trenger sårt flere dommere !

Kurset er for de som er 16 år og oppover, alle oppfordres til å melde seg på.

Mer info om kurset finner du her: http://orkanger-if.no/fotball/rekruttdommerkurs-for-sesongen-2013/

Det var alt for denne gang!

Vi snakkes :-)

Are, Dommerkoordinator OIF Fotball