26.11.2012 - Fotball

Dommerpresentasjon: Hamed Eskandari

3 tegn på att det nærmer seg jul:

1. Tom Nordli er arbeidsledig - IGJEN!

2. Vi Tottenhamsupportera har så smått begynt å sett frem til neste sesong - IGJEN!

3. Det er snart klart for rekruttdommerkurs for sesongen 2013 - Hærlig!

Dagens dommer har akkurat gjennomført sin første sesong som rekruttdommer, med gode tilbakemeldinger!

I tillegg til fotballdømming så spilller han på OIF og ifølge siste ukas aviser så driver han også med teater.

Han kommer fra Teheran, har alltid godt humør og er utelukkende positiv...

Ukas dommer er Hamed Eskandari og her har vi han svar på våre spørsmål:

Navn: Hamed Eskandari

Alder: 19

Når tok du rekruttdommerkurs? Jeg tok både klubbdommerkurs og rekruttdommerkurs før sesongen 2012.

Har du dømt for andre klubber, viss ja hvilke? Nei, kan jeg har kun dømt for Orkanger IF

Hvilket nivå dømmer du på/ hvilket nivå har du dømt på? Jeg har dømt ett år som rekruttdommer og har ett år igjen som rekrutt før jeg blir kretsdommer.. Dømmer opp til J16 og er assistentdommer opp til J19.

Hva er din artigste opplevelse/ største øyeblikk som fotballdommer? Jeg var med Are, Stig-Rune og Eirik til Bergstad-Cup på Røros.Det var kjempeartig! Ble kjent med mange nye dommere, dømte mange kamper og fikk mange gode råd av de andre dommerne.

Hva er det morsomste med å være dommer? Det er veldig sosialt også er det artig å ha fremgang med dømmingen.

Hvordan har sesongen 2012 vært for deg (hvor mange kamper, prøvekamper?, noen artige turer?, nye bekjentskaper etc) Jeg har deltatt i to turneringer og ellers dømt kamper for kretsen.. Tror jeg fikk ca. 15 kamper. Rundt om i distriktet.

Har du ett godt tips til de som vurderer å prøve seg som dommer? Ta sjansjen, meld deg på kurs. Det er sosialt, artig og du får betalt for å holde deg i form.

Har du ellers noe du skulle sagt? Gleder meg allerede til neste sesong! Nå som jeg har førerkort kan jeg kjøre selv til mine egne kamper.

Avslutningsvis ønsker jeg nok engang på å minne dere på rekruttdommerkurset som blir avhold på Melhus neste uke.

Alle fra 16 år og oppover kan delta, etter kurset blir man rekruttdommer.

For spørsmål, påmelding etc.. ta kontakt på:

are.bernhardsen@gmail.com eller mobil: 91189825.