Fotball » Dommere » Dommerpresentasjon: Stig Rune Krokdal

Dommerpresentasjon: Stig Rune Krokdal

04.12.2012 14:53

Dagens dommerpresentasjon er den mest profilerte av oss, Stig Rune har vært vår i Norges dommerelite i mange år og blir regnet som en av Trønderlags beste dommere.

I tillegg til dette er han kjent for sitt gode humør, sin kjappe replikk og evnen til å ta vare på folkene rundt seg.

Jeg husker mitt aller første møte med Stig Rune, det var i Abrahallen i en vinterseriekamp mellom to tredjedivisjonslag, jeg skulle gå på linja. Dette var da han dømte i eliteserien og jeg husker jeg be en smule "Starstuck", var skikkelig spent på hvordan dette skulle bli. For å gjøre ei lang historie kort... Det tok nøyaktig  to grov-vitser og tre skrøner, så var jeg helt sikker på att denne kampen kom til å gå veldig bra!

Her er vår presentasjon av Stig Rune Krokdal:

Født 1965 på orkanger. Spilt fotball og vært en del av miljøet siden jeg var 7 år. Orkanger er klubben i mitt hjerte.

Flyttet fra Orkanger i 1988, men har trent en del av de som er med i klubben i dag. Pålla, thomas NP etc. Tok dommerkurs i 1983. Debuterte i 2 divisjon i 1988,aå  Adecco og tippeligan i 2001. har 35 kamper i tippeligaen.

Over 200 i adecco og over 100 som 4 dommer i tippeligan. Har også dømt i La manga Cup 7 år på rad.

4 dommer på Færøyene og i Polen for å nevne noe. Dømt finalen i Jet. Eneste trønder som har gjort det hittil. Et høydepunkt. finale i norway Cup 1987.

Dømt Futsal eliteserie siden starten og dømmer fortsatt. Dømte seriepremieren i Oslo for 4 uker siden. Brenner for fotball og fotballdømming. Trener Klæbu jenter 98 og vi tok bronse i Norway cup 2011.

Til alle sammen i Orkanger Fotball: Stolt av å vær fra Orkanger og stolt av tiden med fotball og det som hørt te i oppveksten. Ikke minst stolt av den jobben som gjøres i klubben i dag.

Hadde også en fin tur til Røros i sommer med Are og noen av de andre dommerne i klubben. Vi dømt vel det som var av finaler og gjorde også jobben som ekte ørbøgg. konge om natta, konge om dagen.

Mvh Stig-Rune Krokdal