15.11.2012 - Fotball

Dommerpresentasjon: Trond Arne Hansen Myklebust

trond Myklebust

Da er det på tide med en ny dommerpresentasjon.

Beklager at det ikke blir lagt ut noen presentasjon forrige uke, den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves er det vel noe som heter... :-)

Denne gangen er det , for mange av oss ett nytt fjes i OIF som har tatt seg tiden og svart på noen spørsmål.

Trond er nordlening som kommer ifra Skjelfjord i Nordland, bor i Buvika og er både dommer og spiller i OIF.

Trond kom til klubben på slutten av fjoråret og gjorde bl.a. en kjempeinnsats under Orkla.Cupen.

Med brist i foten dømte var han med å dømte sluttspillet, noe som forøvrig styrker min teori om at nordleninger har en høyere smerteterskel enn oss "søringer"

Trond er fotballinteresert og favorittlagene er OIF, Bodø/Glimt og Manchester United.

Vi i OIF ønsker Trond hjertelig velkommen til klubben vår !

Navn: Trond Arne Hansen Myklebust

Alder: 18

Når tok du rekruttdommerkurs? Sent 2011

Har du dømt for andre klubber, viss ja hvilke? Ballstad UIL og Flakstad IL

Hvilket nivå dømmer du på/ hvilket nivå har du dømt på?  Har dømt HD i 5. div og ADi 4.
div.

Hva er din artigste opplevelse/ største øyeblikk som fotballdommer? Lokaloppgjør mellom Ballstad og Leknes.

Hva er det morsomste med å være dommer? Være med på fotball.

Hvordan har sesongen 2012 vært for deg (hvor mange kamper, prøvekamper?, noen artige turer?, nye bekjentskaper etc) Har ikke telling.

Har du ett godt tips til de som vurderer å prøve seg som dommer? Hiv deg med! morsomt
:)

Har du ellers noe du skulle sagt? Ingenting spesielt.

Angående rekruttdommerkurset som holdes på Melhus første uka i desember, her er en liten oppdatering:

Det er pr. i dag 7 påmeldte, derav 2 stk fra OIF, det er plass til flere. Vi håper og har en målsetning om å kunne kjøre ett fult kurs (15 stk). Men da trenger vi hjelp av dere!

Viss noen er nyskjerrig og kunne tenkt seg å prøvd seg som dommere, meld dere på kurs så får dere prøvd dere på banen med fløyte i stede for knott. :-)

Vi er i startgropa for å få til ett dommermiljø i OIF og dere som vurderer om dere skal melde dere på skal vite ett par ting:

OIF har en god utstyrspakke for klubbens dommere.

OIF bistår, følger opp og legger forholdene til rette for klubbens dommere. Klubbens nye dommere vil også få veiledning og tilbakemelding fra klubbens dommerkoordinator (Are N. Bernhardsen)

Vi har også tilbud og mulighet til å delta på felles dommertreninger gjennom vinteren, tilrettelagt for att dommerne skal være best mulig forberedt til fysisk dommertest i mars.

Are N. Bernhardsen er kursholder på Melhus og har plass i bilen om noen ønsker skyss til Melhus.

Her er mer info om kurset:

http://orkanger-if.no/fotball/rekruttdommerkurs-for-sesongen-2013/ .

Det var alt for denne gang!

Dommerhilsen:

Are N. Bernhardsen, Dommerkoordinator OIF.