Fotball » Dommere » Rekruttdommerkurs for 2015

Rekruttdommerkurs for 2015

12.11.2014 15:55

Hei alle i OIF-fotball!

En innholdsrik fotballsesong er ferdig, og vi har flere små og store karameller vi kan sutte på!

Dommeravdelingen ønsker å gratulere:

Damelaget, som krets- og seriemestere!

Herrelaget, med en 2.plass i 5. divisjon slått på målstreken av Tydal!

Alle de 28 deltagerne som tok klubbdommerkurs før Orkdal Sparebank-cup, tusen takk for god innsats, iver i tjenesten og positive holdninger, vi hadde noen utfordringer ved enkelte tilfeller med baner uten dommere, men dette løste vi stort sett greit!

Det er helt sikkert mange flere bragder i løpet av sesongen 2014, ingen nevnt - ingen glemt!

OIF-dommerne vil gjerne ha flere dommerkolleger og vi oppforder alle over 16 år, aktive spillere, personer som har sluttet å spille fotball men som ønsker å ta del i ett fotballmiljø, foreldre, søsken etc... ! Ta sjansen! Meld dere på kurs!

Det å være dommer er en ansvarsfull oppgave som krever at man holder avtaler og møter på de kamper man er satt opp til å dømme, men til gjenngjeld får man penger for de kampene man dømmer, man får trening, personlig utvikling og man får være med i ett sammensveiset og inkluderende miljø.

Man blir heller ikke for gammel til å ta ett rekruttdommerkurs, så om det er noen sofadommere der ute, nå har dere mulighet til å ta kurset, gå på banen og sette lista!

Så har du lyst, tid, mulighet til å prøve deg som dommer, er det bare å melde seg på rekruttdommerkurs.

Her er litt info om kurset:

Trøndelag Fotballkrets har gleden av å invitere til rekrutteringsdommerkurs.

For å delta på kursene må man minst fylle 16 år i løpet av 2014. Yngre personer  anbefales å delta på klubbdommerkurs i egen klubb først.

Her er litt info om kurset:

Trøndelag Fotballkrets har gleden av å invitere til rekrutteringsdommerkurs.

For å delta på kursene må man minst fylle 16 år i løpet av 2015. Yngre personer  anbefales å delta på klubbdommerkurs i egen klubb først.

KURS 4

KURSSTED: Klubbhuset Melhus, Gruva

TEORIDAGER:  Tirsdag   02.12     18.00-21.00

Onsdag   03.12     18.00-21.00

Torsdag  04.12     18.00-21.00

PRAKTISK DØMMING:  BDO Bankhallen 10-11.1.15

KURSANSVARLIG: Are Nygård Bernhardsen

PÅMELDING:

Send NAVN, ADRESSE,  FØDSELSDATO, KLUBB, E-MAIL OG MOBIL til Kursansvarlig Are Bernhardsen på mail :

Are.bernhardsen@gmail.com eller telefon 91189825

PÅMELDINGSFRIST: 27.11.2014

PS:

Dommeren på bildet i denne artikkelen er Dag Vidar Hafsås fra Kolstad fotball, Dag Vidar skal dømme cupfinalen for herrer 2014.

Før Dag Vidar bestemte seg for å bli dommer var han selv en aktiv fotballspiller som spilte ving på Kolstad sitt 2. divisjonslag.

Dette viser at det er mulig å komme langt som dommer, selv om man starter litt sent.