17.02.2021 - Håndball

Rema 1000 Håndballskole 2021 er avlyst

logo rema1000handballskolen 640x360web

Som alle kjenner til så er idretten underlagt veldig strenge Covid-restriksjoner.

Håndball er intet unntak, snarere tvert imot – håndballidretten har sannsynligvis de strengeste smittvernsprotokollene av samtlige idretter.

Uansett lokalt smittetrykk og hvor i Norge Rema 1000 Håndballskole gjennomføres, så er det de nasjonale retningslinjene som gjelder pt.

Det betyr blant annet at deltakere fra flere klubber ikke kan blandes/settes i samme gruppe - selv om deltakerne tilhører samme kommune, går på samme skole etc.

Påmeldte deltakere til Håndballskolen på Orkanger kommer fra flere klubber i Orkland kommune.

Vi er kjent med at regjeringen har varslet ny pressekonferanse i slutten av inneværende uke der blant annet barne- og ungdomsidretten er tema. Om det kommer lovnader om lettelser eller ikke, er på nåværende tidspunkt ikke kjent.

Vi som arrangør ønsker ikke å ta sjanser som medfører smitterisiko for verken deltakere eller instruktører, og etter en totalvurdering må vi dessverre avlyse Rema 1000 Håndballskole på Orkanger 22. - 24. februar 2021.

Til orientering så har vi rådført oss med kommuneoverlegen i Orkland før avgjørelsen ble tatt.

Vi beklager sterkt at vi er nødt til å gå til det skritt å avlyse, men lover å komme tilbake med et Håndballskoletilbud straks vi får mulighet.