07.04.2017 - Håndball

Sesongavslutning 2016-2017

Lagledere

Kinosalen var fullsatt da spillere, foresatte, trenere, lagledere, dommere, samarbeidspartnere og andre håndballinteresserte var samlet til den årlige felles sesongavslutningen for Orkanger IF Håndball tirsdag 4. april 2017.

Denne fellesavslutningen er blitt en tradisjon for OIF Håndball og er nå blitt arrangert hele 10 ganger.
Avslutningen viser viktigheten av et fellesskap helt fra mini og opp til og med senior. Det er derfor svært betryggende å se at arrangementet samler så mange mennesker i alle aldre, og at dette arrangementet ser ut til å ha dannet en mal for også slike arrangement blant andre avdelinger i OIF og andre klubber i vårt distrikt.

Minispillere

Samtlige aldersbestemte- og seniorlag ble presentert på scenen. Rundt 50 minispillere fikk utdelt sine fortjente OIF innsatsdiplomer.
Alle 9-, 10- og 11-åringer fikk sine aktivitetsdiplomer som viser at de har spilt i NHF Region Nord sine aktivitetsserier siste sesong.

J16

For lagene J12, J13, J14, J16, G12 og G14 ble det utdelt innsatspokaler til verdige vinnere;
J12; Dina Smevoll Lie
J13; Mari Røen
J14: Hanna Richter Wold
J16: Vilde Fagerholt
G12: Per Kristian Kjevik
G14; Martin Olufsen

For J18 og seniorlagene vil det på et senere tidspunkt bli avholdt et eget arrangement der det vil bli kåring av «Årets spiller».

J14 ble kåret til «Årets OIF-lag 2016/2017», et lag bestående av svært entusiastiske jentespillere. Laget har vist stor framgang gjennom sesongen og vant overbevisende sin avdeling i seriespillet. Jentene skal representere OIF i J14-sluttspillet i Trondheim 21.-23.april 2017

Malvakter

I 2012 ble det opprettet et målvaktsstipend til minne om mangeårig spiller og trener i OIF, Geir Atle Sognli. Stipendet er på kr.5.000,- og dette ble denne gangen utdelt til tre talentfulle målvakter; Anders Gausen (G12), Anna Almli (J14) og Ingrid Westergren Foss (J16).
Tidligere mottakere har vært Vanessa Jarovic (2013), Marcus Mo (2014) og Vegard Røen (2015).

De fremmøtte fikk underveis servert flott «kortreist kultur». Dette gjennom sang og musikk av;
• Hedda Sofie Sterten og Eivind Landsem
• Hanna Richter Wold og Richard Wold
• Balltrikser Brynjar Fagerli

OIF Håndball driver godt med mange aktive lag og spillere, og har god rekruttering. Avdelingen har mange frivillige som stiller opp både på treninger, kamper og andre arrangement. I tillegg jobbes det utrettelig med å skaffe inntekter til klubben for å holde aktivitetsavgiftene nede slik at «alle» har mulighet til å delta i håndballaktivitet.

OIF Håndball har knyttet til seg mange gode og positive samarbeidspartnere som stiller opp som både sponsorer og med andre tjenester.
Uten støtten fra disse samarbeidspartnerne og frivilligheten i OIF Håndball, hadde det ikke vært mulig å drive håndballaktiviteten på dagens nivå!

Selv om dette arrangementet markerte den «formelle» avslutningen på sesongen, så fortsetter håndballsesongen for lagene med spillere fra 10 år og eldre. De fleste lagene skal delta i Baldus Cup siste helgen i april, samtidig blir OIF også representert i turneringer både i Molde (G14) og i Steinkjer (G12).