27.05.2018 - Fotball

2. divisjon avd. 5 kvinner, 5. runde

Ørn Arena

Dommer: Nathalie Støfringshaug, Verdal IL

Gult kort: Liss Dragseth, Orkanger.

Orkanger (tropp): Mari Høiseth Skjølberg, Jannicke Snildal, Hanne Fugelsøy, Hedda Berg Pedersen, Hanne Pedersen, Liss Dragseth, Nora Lund, Mari Lian, Sigrid Haugset, Ingrid Stuen, Heidi Slupphaug, Gïne Fugelsøy, Synnøve Wingan, Eli Tretøy, Sunniva Haugbjørg.

Sjøl om A-laget til Trondheims-Ørn var i Oslo og spilte kamp i Toppserien i dag så er det sterkt å komme hjem med poeng mot 2. laget deres, da de har mange gode spillere å ta av. Her er kamprapport fra Paal Magnus Tødaas i trenerteamet:

Jevn førsteomgang, preget av unøyaktighet fra begge lag. Trondheims-Ørn 2 prøver å spille oss ut sentralt, men mister veldig ofte ball. Vi er selv veldig upresise når vi får overgangsmuligheter. Men de gangene vi treffer hverandre ruller vi opp fine angrep der Ørn 2 rett og slett ikke henger med. Et par-tre brukbare målsjanser til begge lag var fasit ved pause.

Ørn 2 tar grep om kampen rett etter pause og triller mye ball. Vi blir enda mer unøyaktige etter pause, og de gode angrepene kommer derfor sjeldnere. Ei meget solid sentrallinje, og en veldig god keeper bakerst gjør at Ørn 2 går målløse av banen. Selv om vi hadde mindre ball i 2.omgang skaper vi fortsatt målsjanser. Vi hadde blant annet en corner som gikk i tverrligger og ble snytt for et straffespark da Mari Lian blir revet ned av en Ørn-midtstopper etter å ha runda keeperen.

Alt i alt var Ørn 2 laget som skapte flest sjanser, og de vil nok være noe mer misfornøyd enn oss med det ene poenget. Samtidig skaper vi selv en hel del muligheter, som med litt ekstra hell hadde resultert i scoringer og 3 poeng hjem til Orkdalen.

Vi tar med oss det ene poenget og ser frem mot 4.div på torsdag og neste lørdagens oppgjør mot Fortuna Ålesund i 2.div.

Børsen:

¤¤¤ Mari Høiseth Skjølberg

¤¤ Jannicke Snildal

¤Hedda Berg Pedersen

Resultat ellers i runden: Herd - Surnadal/Søya/Todalen 6-1, Fortuna - KIL/Hemne 1-1, Nardo - Molde 1-4, Sunndal - Byåsen 2 6-1. Det betyr at vi ligger på 7. plass med 4 poeng. F.k. lørdag 2. juni kl. 14:00 kommer serieleder Fortuna på besøk, et lag som var ute i et heftig toppoppgjør mot KIL/Hemne lørdag der de pådro seg to røde kort. Før det spiller 2. laget toppkamp mot Orkla på Orkla Sparebank Arena f.k. torsdag 31. mai kl. 20:00. Ta turen til Fannrem og hei på jentene våre i den kampen også!

Foto: Hege Berg.