16.08.2012 - Turn

Høstsesongen 2012 - Info OPPSTART UKE 35

VELKOMMEN TIL OIF TURN

Da er vi i gang med nytt turnsemester, og trenere og styret vil ønske nye og gamle turnere lykke til med treningen framover.

Vi trener på tre forskjellige steder, Orkanger barneskole, Orkanger ungdomsskole og Orklahallen.  Vi har diverse apparater og utstyr på alle disse stedene. Partiene er delt inn etter aldersgrupper: Lek og turning til de minste, og mer vekt på styrke og bevegelighet for de som er noe eldre. Fra 6. trinn kan turnerne konkurrere, og har ekstra treninger i den forbindelse.

På trening skal alle møte i treningstøy, f.eks shorts/t-skjorte eller turndrakt, gymsokker/gymsko eller barfot. For trenerne er det vanskeligere å sikre turnerne godt når de har på vide klær, og bukser som er vide ved anklene kan føre til fall, så vi oppfordrer til å bruke turndrakt. Ikke ha på smykker, langt hår skal være samlet i hårstrikk.  Syke turnere skal ikke på turntrening, turneren skal være frisk nok til å delta hvis han/hun kommer.

Høstsesongen avsluttes med juleoppvisning for alle turnerne søndag 9. desember i Orklahallen. Barnekretsturnstevnet arrangeres i juni, og er for barn fra 6 år til og med det året en fyller 12 år. De som er eldre får tilbud om å delta på Ungdomsstevnet, som i år arrangeres

9. – 11. november på Røros. Mer info om dette sendes ut medio september.

I styret ønsker vi god kontakt med foreldrene, og vi i styret har ansvar for hver våre parti, og prøver å være innom en tur på de fleste treningene. Bare spør oss dersom dere lurer på noe. Vi er avhengige av å ha et oppdatert medlemsregister til enhver tid, slik at vi vet at beskjeder når frem til alle. Dersom en turner slutter, ber vi derfor om å få beskjed om dette, for eksempel

pr. sms eller e-post.

Styret i turnavdelinga består av:

Leder:                         Hege Berg                              92 22 70 65     hege_berg@hotmail.com

Nestleder:                   Mona Strøm                           47 25 65 97     mona-hs@broadpark.no

Kasserer:                    Kolbjørn Larsen                     90 54 49 99     kolbjorn.larsen@atea.no

Sekretær:                    Kari Fossvoll                          97 51 46 58     kari@fossvoll.no

Sportslig leder:          Kristin Bach Halland             92 05 20 32     kristin.halland@stfk.no

Utdanningskontakt:   Wigdis Evjen                         99 49 24 57     wigdisevjen@hotmail.no

Styremedlem:            Siv Monika Kattem                91 10 54 79     pkattem@online.no

Styremedlem:            Marte Fossvoll                       41 02 02 95     mfossvoll@hotmail.com

Styremedlem:            Stein Dyrseth                         97 72 67 28     stein.dyrseth@online.no

Når det er trening for de enkelte parti ser du på vår hjemmeside www.orkanger-if.no

PS: vi følger skoleruta i Orkdal, og har treningsfri når det er skoleferie på Orkanger, men trener selv om det er planleggingsdager.

Semesteravgifter:

Gymlek: 400

Trening på ungdomsskolen: 600
Trening i Orklahallen: 800 for en trening og 1200 for to treninger.

Søskenmoderasjon: Halv pris for yngre søsken.

Nye turnere må gjerne prøve tilbudet før de bestemmer om de ønsker å være med, men alle som har møtt opp på mer enn to treninger må betale semesteravgift.

I tillegg til treningsavgift til turnavdelinga, må alle våre turnere betale medlemsavgift til OIF.

Alle som ønsker å delta må melde seg på via vår nettside, www.orkanger-if.no. En melder seg inn i OIF på første side, og går inn på fanen ”turn” og melder seg på turning.

PS: Når en er innmeldt i OIF er en medlem til en melder seg ut, men påmelding på turn må gjøres hvert semester! Dersom et parti blir fullt er det de sist registrerte som ikke får plass.

Blå turndrakt, shorts og t-trøye kan kjøpes på G-Sport på OTI senteret. Turning vil bruke samme overtrekksdress som fotball og håndball; svart bukse og blå genser. Denne kan kjøpes på Sport 1 på Amfisenteret.  Husk at en kan selge eller gi bort brukte turnklær. Send en sms til 975 14 658, så vil klærne bli lagt ut på vår nettside. Er du interessert i å kjøpe noe, så følg med der.

Så minner vi om innkjøring forbudt på skolegården på Orkanger ungdomsskole, og at en ikke lar bilen gå på tomgang mens en venter på turnerne.

Lykke til med turnåret!