Orientering » Avslutning Orientering 2021

Avslutning Orientering 2021

11.11.2021 18:26

Onsdag 10. november var det avslutning Stolpejakt, Tur-O og orientering.
Omtrent 25 personer var samlet i Flerbrukshuset for oppsummering og premieutdelinger etter sesongen 2021 for O-avdelingen. Jan Egil Ruud ledet de fremmøtte gjennom nok en vellykket sesong for avdelingen. Dette gjelder spesielt for suksessen Stolpejakten, men også Tur-O hadde en økt deltagelse. Når det kommer til de ordinære orienteringstilbudene med treningsløp og karusell-løp er de fortsatt en liten gruppe som er aktive. Det ble også premier til årets klubbmestere.
Stolpejakten
150 stolper ble plassert ut, 60 av disse i Meldal i samarbeid med de ulike idrettslagene i gamle Meldal kommune. Det var også stolper på Svorkmo og på Kjøra, i tillegg til Orkanger/Fannrem. 71 deltagere besøkte alle stolpene minst en gang! Det ble registrert totalt 111916 besøk og totalt 3542 stolpejegere var ute på tur. Dette er over 1000 flere deltagere enn 2020 og flere enn 10000 flere stolpebesøk!
Tur-Orientering
Totalt 110 deltagere registrerte sin deltagelse enten ved hjelp av de tradisjonelle kortene eller via www. turorientering.no. Tur-O er også blitt digitalt og vi håper dette vil gjøre aktiviteten mere tilgjengelig og enkel å bruke. 3 gavekort fra vår faste Tur-O sponsor Orkla Sparebank ble delt ut - heldige vinnere ble Randi Nossum, Magnus Bergsrønning og Anne Ragnhild Rønaasen. 17 barn født 2009 eller senere ble også premiert for sin deltagelse.

Klubbmesterkapet 2021
Ble arrangert av vår samarbeidsklubb Børsa IL 23. juni. Samlingsplass var ved den nye skihytta i Seljan,  Viggja. Liten deltagelse fra oss, men verdige klubbmestere ble:
Nybegynnere: Jon Magnus Ruud, Even By, Magnhild By og Brage Kanestrøm
D10-12: Mari Kanestrøm
D13-14: Kari Moa Solstad
Jan Egil Ruud, Anders Solstad, Rolf Wærnes og Arne Grønset i H-klassene.
GRATULERER!
RXupytt4T0mJaPAv0+84QA