12.06.2005 -

Bronsemedalje i KM for Orkanger IF turn

Barnekretsturnstevnet  i Trondheim 2005 er over. 150 turnere fra Orkanger IF har hatt ei fantastisk helg, og fikk bronsemedalje i Kretsmesterskapet i troppsgymnastikk.

[bilde r vandrefat.jpg]Fra KM og øvinger på fredag og lørdag, var det store forventninger til turnoppvisningene søndag. Med trampeklapp fra en fullsatt D-hall i Trondheim Spektrum, gjorde alle 1300 turnerne en kjempeinnsats.

Arrangør Trondhejms Turnforening gjennomførte et flott arrangement.

17 lag stilte i årets barnekretsturnstevne. Orkdal var en av dem. 15 turnere og 30 lagledere og trenere var innkvartert på Rosenborg skole. Troppsleder fra Orkanger, Anne Løkstad fra turnstyret, gjorde en kjempeinnsats, og sammen med resten av styret hadde hun sydd sammen et godt opplegg for barna. Tilbakemeldingene fra både barn og voksne var gode.

Dette er barnas arrangement, og det aller viktigste er å få gode tilbakemeldinger fra de minste.

Barnekretsturnstevnet ble avsluttet med at leder i Trondhjems Turnforening, Stig Rønne, og leder i stevnets hovedkomite Britt Mellegaard, overleverte stafettpinnen i form av et vandrefat til neste års stevne til OIF-leder Else-Britt Evjen.

Nå er det ferie for turnere, men allerede nå starter arbeidet med Barnekretsturnstevnet 2006 - som altså arraneres på Orkanger.