10.06.2006 -

Byneset TT Malvik og Røros videre i troppskonkurranse

17 spesialtropper har konkurrert i spesialtroppskonkurransen under årets Barnekretsturnstevne på Orkanger. Det ble konkurrert i to klasser - under 15 deltakere og over 15 deltakere. I morgen avsluttes konkurransen. Vinnerne får napp i vandrepokalene.

Ni klubber konkurrerte i lag med under 15 deltakere: Arebidernes Turn- og Idrettsforening, Byneset, Frøya, Nidaros, Malvik, Stoksund, TrondhjemsTurnforening, Uthaug og Åfjord. Kjempeflotte opplegg fra alle laga gjorde dommernes arbeid vanskelig, men de ble enige til slutt. TTs turnoppvisning etter et Grease-potpourri, og Bynesets varierte oppvisning med engler var de beste.

Cirkus Malvik innfridde de fleste av konkurranens kriterier og gikk videre i tropper over 15 deltakere. Og Røros var det andre laget med over 15 deltakere som gikk videre. De som deltok i konkurransen for lag over 15 utøvere var: TT, Byneset, Malvik, Meldal,Nidaros, Rissa, Røros og Selsbak.

Søndag skal de fire troppene somgikk videre ha oppvisning ute på hovedbanen i Idrettsparken der søndagens arrangement holdes i sin helhet.

Dommerne skal vurdere hvem av de fire lagene som vinner og får hvert sitt napp i vandrepokalene som er satt oppfor de to konkurransene.

Byneset fikk vandrepokalen til odel og eie i fjor, og har nå mulighet til å få et napp i den nye.

For lag over 15 deltakere, har Malvik allerede et napp i pokalen fra 2001. Røros har ikke napp fra før.

Det blir en spennende konkurranse i solskinnet i Idrettsparken.