07.04.2008 -

Fantastisk prestasjon av OIF G13 i sluttspillet for 14-åringene!

Orkanger IF G13 (spillere født 1994-1995), i egenskap av avdelingsvinner sesongen 2007-2008, spilte sluttspill i klasse 14 år (spillere født 1993) sist helg i Trondheim Spektrum. Mot alle odds greide laget og spille seg hele veien til finalen.

Lagbilde_OIF_G13.jpg

Spillere på bildet:
(bv) Tarik Repesa, Stian Hoff, Marius Bye Karlsen, Lars Arne Togstad
(fv) Håkon Lilleåas Næss, Mali Lilleås Næss, Saye Gortor, Erlend Løkken, Hanne Vollum

Trenere/lagledere: Kari Lilleås, Suada Repesa, Bjørn Næss, Øyvind Togstad

I innledende pulje ble det uavgjort mot Melhus/Gimse, samt to overbevisende seire mot hhv Sparbu og Aksla/Rollon. Som en av to puljevinnere måtte laget ut i ekstrakamp søndag morgen for å kvalifisere seg til kvartfinale. I ekstrakampen ble det seier mot Volda.

Kvartfinalen ble spilt mot en av favorittene Ranheim. Det ble en dramatisk kamp som OIF til slutt vant med ett mål.

I semifinalen ventet Sandnessjøen. Også dette ble en dramatisk kamp med susende taklinger og skudd. OIF gikk seirende ut av også denne bataljen.

I finalen ventet Tiller. Det var tydelig at de kampene som ble spilt i innledende runde og i viderespillet hadde tært på kreftene til OIF-spillerne. Tiller vant kampen fortjent, mye takket være en større (fysisk) og bredere spillerstall enn OIF.

De fleste lagene i som deltok sluttspillet bestod av 12-14 spillere født i 1993. OIF G13 deltok med 7 gutter og 2 jenter, der noen er født i 1994 og noen i 1995. Den prestasjonen som OIF G13 utførte i sluttspillet, kan derfor bare dekkes inn med et ord; FANTASTISK!

Å gå til finalen må betegnes som en lagseier. Men en ekstra honnør til spilleopplegger Mali Lilleås Næss, målvakt Stian Hoff og til turneringens og finalens toppscorer Lars Arne Togstad.