10.05.2006 -

Stor innats for ferske fotballjenter

Debutkampen for OIF jenter 11-12 år mot Meldal endte medOIF_fotball_1.jpg 4-0-tap tirsdag. Innsatsen var stor, men meldalingene var både mer effektive og hadde mer flaks enn OIF. Neste kamp er mot KIL/Hemne fredag 12. mai kl. 18.00 i Idrettsparken.

Trener Marit Grut og lagleder Leif Øyås har gjort en kjempejobb med laget allerede - bare to uker etter første trening! Jentene lærer fort - og de er mange!OIF_fotball_1.jpg

Fotballeder Ove Aanonsen meldte på 11-12-årslag før han var helt sikker på interessen, men han måtte ha ant noe. På siste oppstartmøte før treningsstart, møtte 20 jenter. Og på første trening var det 25 til stede! Litt av en utfordring for treneren, Marit Grut, men det har gått veldig bra. Med god støtte fra lagleder Leif Øyås og andre foreldre, begynner laget å få struktur.

De fleste av jentene er debutanter på fotballbanen, men både "teslaget" og spillforståelsen er imponerende.

På dette alderstrinnet spilles 7-er-fotball. Nok en utfordring med så mange spillere. Dette ble løst på en forbilledlig måte på Heggøya tirsdag. Spillerne ble delt i to grupper som spilte hver sin omgang. Og det var hyppig innbytte de 30 minuttene omgangene varte slik at alle fikk prøvd seg.Pause.jpg

Banen var fin, og sola skinte. Det var bare nettkjenningen til OIF-jentene som uteble.

Kanskje kommer den fredag?